1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när fitnesspower.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 48 timmar efter att beställning mottagits av fitnesspower.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid  ångerrätt på din beställning, denna ångerrätt gäller från det att du mottagit dina varor. En beställning som redan blivit gjord går ej att ångra, då måste du först ta emot varorna och sedan returnera till oss. Fitnesspower.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och fitnesspower.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

 

2. Frakt 

Samtliga produkter har fri frakt inom Sverige. 

 

3. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

PayPal

Du har möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se

Stripe

Du har möjligheten att betala via Stripe. För mer information besök www.stripe.com

Klarna

Du har möjlighet att betala med faktura via Klarna. För mer information besök https://www.klarna.com/se/

Swish

Du har möjlighet att betala med swish via telefonen. För mer information besök https://www.getswish.se/

 

4. Leveranser

Vi har leveranstider mellan 1 - 30 arbetsdagar.  Leveranstiden varierar då paketen kommer direkt från våra leverantörer. 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. 

5. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Skulle paketet komma bort i postgången så har vi alltid rätt till en ny chans att skicka ut paketet, skulle paketet ej komma fram andra gången så kan vi återbetala summan för plagget.  


6. Transport 

fitnesspower.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

7. Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via kontaktformuläret i butiken! Vi ersätter ej varor som blir skadade eller slitna efter att kund mottagit varan. 

8. Ångerrätt och öppet köp

På fitnesspower.se har du 14 dagars öppet köp efter att du mottagit varan. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Efter att du kontaktat oss och fått retur adress så måste du returnera paketet inom 14 dagar annars kommer vi ej godkänna returen. För att öppet köp ska kunna nyttjas krävs att produkten är oanvänd och i absolut nyskick samt att originalförpackning, klistermärken och eventuella lappar finns kvar. Vi har även rätt att dra av för kostnad för förstörda förpackningar m.m vid Returer. Vid byte och returer står vi för de fraktkostnader som det innebär.

För retur eller ångerrätt: Kontakta oss via "kontakta oss" formuläret eller via facebook messenger för att nyttja din ångerrätt eller för att få instruktioner på hur du returnerar varorna. Vid returer som inkommit efter att 14 dagar passerat kommer vi ej ge någon ersättning för och heller inte returnera paketet till avsändaren. Vid retur så måste vi kunna identifiera ditt paket, lägg därför en lapp i paketet med ditt fyrsiffriga ordernummer på. Gör du ej detta så kan vi ej identifiera paketet och kan därför ej göra en återbetalning och heller inte godkänna returen. Adressen som står på paketet skall INTE användas för retur, skickas paketet till denna adress så kommer vi ej få paketet och kan då inte godkänna returen, vi ansvarar då heller inte för ekonomisk ersättning. 

9. Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via formuläret på hemsidan för vidare instruktioner. Meddela oss helst via kontaktformuläret innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

10. Återbetalningar 

Återbetalning sker via konto eller PayPal. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

11. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

12. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice via kontaktformuläret. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

13. Ej uthämtat paket/ej levererat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. 
Om du inte hämtar/löser ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift per outlöst paket om upp till 1000kr.

Vi kan ej garantera att paketet kan skickas ut till dig som kund igen. Vi som företag tar ej något ansvar för paket som ej blir uthämtade. 

Vi ersätter inte varor som ej har blivit levererade om du som kund har angivit fel adress eller peronuppgifter när du lade beställningen, det är ditt ansvar som kund att lämna rätt uppgifter vid beställning.

Har du ej fått ett paket så skall detta rapporteras till oss inom 3 månader från ordertillfället, efter 3 månader så kan vi inte undersöka ärendet och kan inte ge någon ersättning eller kompensation. 

 

14. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, virusutbrott och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Om vi åberopar force majeure så blir kund betalskyldig och kommer att få sin beställning så fort det går.

  

Orgnummer: 559199-0386

Ägare: Fitnesskläder 1994 AB

info@fitnesspower.se

 

Med vänliga hälsningar,

Team Fitnesspower