Köpvillkor– Fitnesspower
20% rabatt på ALLT! KodFITNESS20 i kassan.
Öppet köp i 14 dagar
Välkommen! Fri frakt över 500kr
info@fitnesspower.se

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när fitnesspower.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 48 timmar efter att beställning mottagits av fitnesspower.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid  ångerrätt på din beställning, denna ångerrätt gäller från det att du mottagit dina varor. En beställning som redan blivit gjord går ej att ångra, då måste du först ta emot varorna och sedan returnera till oss. Fitnesspower.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och fitnesspower.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

 

2. Frakt 

Ordrar över 500kr får gratis frakt, under 500kr så kostar frakten 39kr. 

 

3. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

PayPal

Du har möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se

Stripe

Du har möjligheten att betala via Stripe. För mer information besök www.stripe.com

Klarna

Du har möjlighet att betala med faktura via Klarna. För mer information besök https://www.klarna.com/se/

Swish

Du har möjlighet att betala med swish via telefonen. För mer information besök https://www.getswish.se/

 

4. Leveranser

Vi har leveranstider mellan 8-15 vardagar. Leveranstiden varierar då paketen kommer direkt från våra leverantörer. 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. 

Du ansvarar själv för att adressen du anger stämmer överens med din folkbokförda adress, viktigt att ange lägenhetsnummer om sådant finns. Om adressen ej stämmer och paketet ej kan levereras så ersätter vi ej paketet eller kostnad relaterat till detta.


5. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att returnera paketet enligt öppet köp vid leveransförsening.

Skulle paketet komma bort i postgången så har vi alltid rätt till en ny chans att skicka ut paketet, skulle paketet ej komma fram andra gången så kan vi återbetala summan för plagget.  


6. Transport 

fitnesspower.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

7. Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via kontaktformuläret i butiken! Vi ersätter ej varor som blir skadade eller slitna efter att kund mottagit varan. 

8. Ångerrätt och öppet köp

På fitnesspower.se har du 14 dagars öppet köp efter att du mottagit varan. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Har din beställning skickats i fler än ett paket så börjar öppet köp tiden löpa från att du mottagit varje enskilt paket, kontakta oss därför direkt om du vill göra en retur, avvakta ej på hela beställningen. Efter att du kontaktat oss så måste vi ha paketet tillhanda inom 14 dagar räknat från den dagen du tog emot paketet. Annars kommer vi ej godkänna returen, oss tillhanda räknas från att vi får avisering för paketet. För att öppet köp ska kunna nyttjas krävs att produkten är oanvänd och i absolut nyskick samt att originalförpackning, klistermärken och eventuella lappar finns kvar. Vi har även rätt att dra av för kostnad för förstörda förpackningar m.m vid Returer. Byten är kostnadsfria. För samtliga returer tas en administrativ avgift ut om 50kr. En fraktsedel skickas ut via email strax efter att returen blivit godkänd, får man ej denna retursedel så måste man meddela oss detta inom 48h, annars finns risken att vi ej kan godkänna returen. Har man valt att byta storlek så kan vi inte längre ta varan i retur. 

Har man beställt flera olika storlekar av samma plagg så debiterar vi en retur avgift om upp till 500kr per vara du köpt i flera storlekar. Detta då vi vill undvika köp av fler storlekar då det ej är bra för miljön. Vi debiterar upp till 500kr per vara som du köpt i fler storlekar. Exempelvis om du köper en vara i två färger och två storlekar av varje färg så debiteras du 500kr. Har du beställt olika utföranden av samma plagg så debiteras även avgiften.

För retur eller ångerrätt: För att nyttja ditt öppet köp så skickar du in en returbegäran via vår hemsida, du finner returbegäran längst ner på vår hemsida under "Returbegäran". Vid returer som inkommit efter att 14 dagar passerat kommer vi ej ge någon ersättning för och heller inte returnera paketet till avsändaren. Vid retur så måste vi kunna identifiera ditt paket, lägg därför en lapp i paketet med ditt fyrsiffriga ordernummer på. Gör du ej detta så kan vi ej identifiera paketet och kan därför ej göra en återbetalning och heller inte godkänna returen. Adressen som står på paketet skall INTE användas för retur, skickas paketet till denna adress så kommer vi ej få paketet och kan då inte godkänna returen, vi ansvarar då heller inte för ekonomisk ersättning. 

Varorna skall finnas hos oss tillhanda senast 14 dagar efter att du tagit emot paketet, får vi ej varorna inom 14 dagar så nekas returen.

Ändrar du retursätt efter att vi accepterat din returbegäran så står vi inte längre för returfrakten, då behöver du bekosta denna själv.

Det är ditt ansvar att skicka in en returbegäran via vår hemsida inom 14 dagar. Har du försökt kontakta oss och ej fått svar så beror det på att något gått fel på vägen, det är ditt ansvar att försöka kontakta oss på ett annat sätt för att säkerställa att du får rätt information inom öppet köp tiden. 

Miljöalternativet gäller vid retur av max 1 vara, annars är det ett måste att skicka varan åter. 

9. Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via formuläret på hemsidan för vidare instruktioner. Meddela oss helst via kontaktformuläret innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Alla kläder kan alltid skilja i storlek, även om det är två identiska varor och storlek, detta då kläderna mäts för hand och en viss fel marginal finns. Detta går inte under reklamation utan kläderna skall prövas under ditt 14 dagars öppna köp. Färgen på en vara kan även skilja sig en del mot bild då utrustningen spelar stor roll i hur en färg upplevs, tillexempel hur din bildskärm är kalibrerad osv, därför är detta inte en valid anledning för reklamation. 

Saker som går att reklamera är om du efter det öppna köpet hittar fel på varan som påverkar användandet utav varan negativ. T.ex en trasig dragkedja, hål i varan som du ej orsakat eller liknande.


10. Återbetalningar 

Återbetalning sker via konto eller PayPal. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

11. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

12. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice via kontaktformuläret. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

13. Ej uthämtat paket/ej levererat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. 
Om du inte hämtar/löser ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift per outlöst paket om upp till 1500kr. Om adressen på något sätt är felaktig eller ej fullständig som gör att paketet hamnat fel eller liknande så ersätter vi ej det förlorade paketet eller dess värde.

Vi kan ej garantera att paketet kan skickas ut till dig som kund igen. Vi som företag tar ej något ansvar för paket som ej blir uthämtade. 

Det är valfritt att ange ett telefonnummer, men om du ej gör detta så kan vi inte garantera att du får avisering när paketet finns att hämta, går paketet i retur och du ej lämnat telefonnummer så debiteras du en avgift för outlöst paket.

Har du ej fått ett paket så skall detta rapporteras till oss inom 3 månader från ordertillfället, efter 3 månader så kan vi inte undersöka ärendet och kan inte ge någon ersättning eller kompensation. 

 

14. Order av misstag

Råkar du lägga en beställning av misstag som vi hinner skicka ut till dig så har vi rätt att ta ut en administrativ avgift om 350kr som täcker in det jobb detta innebär för oss. 

 

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, virusutbrott och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Om vi åberopar force majeure så blir kund betalskyldig och kommer att få sin beställning så fort det går.

  

Orgnummer: 559199-0386

Ägare: Fitnesskläder 1994 AB

info@fitnesspower.se

 

Med vänliga hälsningar,

Team Fitnesspower

Vad letar du efter?

Din varukorg